Łożysko przegubowe skośne
-
Eksploatacja:
Wykonanie wymagające konserwacji
-
Masa:
0,76 kg
-
Otwór smarowny:
Z otworem smarownym
-
Szerokość:
23 mm
-
Uszczelnienie:
Brak uszczelnienia
-
Wewnątrz:
65 mm
-
Zakres temperatur:
-60 do +200 °C
-
Zewnątrz:
100 mm
Łożyska ślizgowe ma pierścień wewnętrzny z wypukłą powierzchnią kulistą i wklęsłą powierzchnią zewnętrzną. Konstrukcja łożysk ślizgowych sprawia, że są szczególnie odpowiednie do łożyskowań, w których muszą być dostosowane ruchy wyrównujące między wałem a oprawą, lub w których muszą być dozwolone oscylacyjne lub powtarzające się ruchy przechylające przy stosunkowo niskich prędkościach ślizgowych.
Są one dostępne z różnymi kombinacjami ślizgowej powierzchni styku, tzn. Powierzchnie ślizgowe pierścieni wewnętrznych i zewnętrznych są wykonane z różnych materiałów.Istnieją dwie główne grupy: sferyczne łożyska ślizgowe wymagające smarowania oraz bezobsługowe łożyska ślizgowe.
Łożyska ślizgowe poprzeczne wymagające konserwacji (stal na stali) mają utwardzoną ślizgową powierzchnię styku na obu pierścieniach. Powierzchnie są pokryte smarem dwusiarczkowym molibdenu (MoS 2 ) i powłoką fosforanową. Łożyska ślizgowe charakteryzują się odpornością na zużycie i korozję. Łożyska z tą kombinacją ślizgowej powierzchni kontaktowej wymagają regularnego dosmarowywania. Wysoka wytrzymałość ślizgowych powierzchni kontaktowych sprawia, że łożyska te są szczególnie odpowiednie do łożyskowań, w których muszą być uwzględnione duże obciążenia o zmiennym kierunku, obciążenia udarowe lub duże obciążenia statyczne.